رئیس اتحادیه تعویض روغنی‌ها و کارواش‌های کرمانشاه گفت: شستن خودرو در منزل 10 برابر کارواش آب مصرف می‌کند.
کد خبر: ۴۷۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بیژن نیری ، با اشاره به میزان مصرف آب در کارواش‌ها، اظهار کرد: در کارواش‌ها از پمپ باد استفاده می‌شود  و برای شستن هر ماشین  حدود 20 لیتر آب مصرف می‌شود، در حالیکه با شستن ماشین در منزل حدود 200لیتر آب مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب در سال‌های اخیر و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، شستن ماشین در کارواش می‌تواند یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب باشد و به سود همه است.

رئیس اتحادیه تعویض روغنی‌ها و کارواش‌های کرمانشاه با اشاره به استفاده از آب شرب در بیش از نیمی از کارواش‌ها خاطرنشان کرد: یکی از دلایل استفاده از آب شرب در کارواش‌ها  کمبود مکان و فضا برای زدن چاه در کارواش‌ها است.

نیری همچنین با اشاره به کارواش‌های غیرمجازی که در سطح شهر کرمانشاه  مشغول به فعالیتند، افزود: حدود 50 کارواش بدون مجوز در کرمانشاه شناسایی شده که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه تعویض روغنی‌ها و کارواش‌های کرمانشاه فضای مناسب و قانونی برای کارواش‌ها را حدود 55متر مربع دانست و افزود: تعدای از کارواش‌های متخلف در فضاهای کوچک تر از متراژ قانونی مشغول به کارند و به دلیل کمبود فضا، ماشین‌ها را در خارج از فضای کارواش و در محل گذر عابرها می‌شویند که این کار تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با این افراد برخورد می‌شود و به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شوند.

نیری گفت: واحدهای مجاز  کارواش در کرمانشاه 100 واحد است که نظارت بر کار آنها با دقت انجام می‌شود. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار